Meteen een goed gevoel bij de teksten
Uitvaartspecialist DELA doet al langer een beroep op Schrijf.be voor zijn communicatie. Wanneer de organisatie deelneemt aan de jaarlijkse Culture Audit van Great Place to Work, een hr-werkgeversbevraging, is Schrijf.be dan ook de logische keuze. Doelstelling? Op korte termijn een brochure afleveren die het hr-beleid van DELA tot in de puntjes beschrijft.
Hr-business partner Gwen Gommers (foto) heeft een drukke agenda en een strakke timing. Hij zoekt voor deze opdracht dus een partner die snel schakelt. Bovendien is het de eerste keer dat DELA deelneemt aan de Culture Audit, waardoor ze van nul moeten beginnen. "De deadline wordt ons opgelegd, dus die moeten we koste wat kost respecteren."
Het belangrijkste voor Gwen? Iemand vinden die hem zoveel mogelijk werk uit handen neemt. Enter de Schrijfbe'er. Gwen: "We hebben zelf gewoon de tijd niet om alles van a tot z uit te schrijven. Daarom zoeken we iemand die met een minimum aan input aan de slag kan. Omdat we jullie werk al langer dan vandaag kennen, vertrouwen we erop dat jullie deze opdracht tot een goed einde brengen."
De werkwijze? Onze copywriter twee voormiddagen af naar het DELA-hoofdkwartier in Antwerpen om Gwen te interviewen over het hr-beleid. Daarna stuurt Gwen haar nog een hoop losse documenten door met alle info die hij maar over DELA kan vinden. Dat alles combineert de Schrijf.be'ertot een mooi, uniform geheel.
Timing altijd gerespecteerd
"Dat we snel even konden samenzitten, was voor mij een must. Het is veel handiger om dingen op die manier te delen. En vrij kort nadien kreeg ik al een eerste deel van de tekst. Zo had ik er meteen een goed gevoel bij – ik wist dat het qua stijl en schrijfwijze snor zat. Daarna ging het heel snel. De samenwerking verliep vlot en de timing werd altijd gerespecteerd. Belde ik? Dan kreeg ik altijd iemand te pakken. En ook mijn mailtjes werden tijdig beantwoord."
Goedkoop? Nee. Maar we krijgen wel waar voor ons geld. Jullie drietrapscontrole mist haar doel niet.
Waar voor ons geld
En als Gwen toch een minpuntje moet noemen? "Omdat de omvang van de opdracht niet helemaal duidelijk was – we wisten op voorhand niet over hoeveel pagina’s het ging – konden we moeilijk inschatten hoeveel het zou kosten. Uiteindelijk was het niet goedkoop, maar ik snap wel waar die prijs vandaan komt. De tekst gaat door drie paar handen en het heeft behoorlijk wat tijd gekost om hem te schrijven. We hebben dus zeker waar voor ons geld gekregen. Alles is bij ons ook intern door verschillende mensen nagelezen. Ook zij hadden het gevoel dat de drietrapscontrole van Schrijf.be zijn doel getroffen had."
DELA-sfeer perfect gevat
Het eindresultaat mag er zijn, vindt Gwen. "Het is echt heel netjes en de toon zit helemaal goed: zakelijk, maar toch aantrekkelijk genoeg om de lezer in het DELA-verhaal te trekken. Met deze brochure profileren we ons als bedrijf en tonen we wat ons zo typisch maakt. We wilden dat de lezer, zelfs zonder bij DELA te zijn geweest, toch de sfeer zou opsnuiven. En dat is gelukt."
Niet alleen zijn jullie geboren schrijvers, je merkt ook dat jullie gewoon een toffe bende zijn, met jonge gepassioneerde mensen.
Gepassioneerde, toffe bende
Op zijn samenwerking met Schrijf.be blikt Gwen dan ook tevreden terug. "Jullie hebben een professionele benadering, komen de afspraken na en leveren de dingen op zoals ze werden gevraagd. Niet alleen zijn jullie geboren schrijvers, je merkt ook dat jullie gewoon een toffe bende zijn, met jonge gepassioneerde mensen. Dat voelde ik alle copywriters. Dat is belangrijk als je met iemand samenwerkt. Het draait tenslotte niet alleen om copywriting. Ook voor toekomstige opdrachten maak ik dus graag gebruik van de diensten van Schrijf.be."